fredag 22 augusti 2014

Jällagymnasiet

Vill bara slänga in ett litet inlägg om jällagymnasiet där jag nu har börjat.
Ligger i Uppsala så är rätt nära hem, vi har ju ingen lantbruksskola på Åland längre så alla som är intresserade av sånt måste söka sig bort. Vi är runt 10 ålänningar som går här i ettan & bor på elevhemmet.

Nu är första veckan gjord och om en timme skall vi börja traska oss iväg efter kaninerna som jag & Lisa har med oss och sen vidare till bussen in till Gränby Centrum för att sedan vänta en timme där på bussen till färjan. Så där runt 11 ikväll borde vi äntligen vara hemma, så skönt! Kaninungarna, Wilda & hunden är ju hemma och jag har saknat dem så. De får ju börja flytta nästa helg så måste ta vara på tiden jag har med dem.

Förövrigt går jag djurvårdarinriktningen, fast man skulle vilja gå hundinriktingen också. Men kanske kommer man kunna ha lite både och hoppas jag.

Nu ska jag packa ihop lite grejer och sen bär det av hemåt!

Bilder på mitt rum på elevhemmet

Hur kaninerna bor för tillfället, skall dock fixa hagar runt burarna så de kan gå ut & röra på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar