måndag 9 september 2013

Fabian och Wilda


Nu är jag tillbaka på internatet efter en helg hemma.
I Fredags gosade jag nog bara med Wilda som vanligt. I lördags fick Fabian och Wilda vara tillsammans i hagen hela dagen, från 12 till 17 vilket gick hur bra som helst! Lars fick sitta på bryggan med mig och mamma när vi lunchade i fina vädret :)
Igår hade jag ute Lars lös men han sprang lite för långt bort enligt mig så han fick åka in i buren igen ;)
Senare på eftermiddagen satte jag Fabian och Wilda i hagen där de fick vara någon timme tills jag tyckte det gick så bra så jag tänkte testa ha dom tillsammans i Fabians bur. Så jag började bära ut alla grejer ur Fabians bur för tvätt och borstning och byte av halm, strö och tidningar osv.
Sen var det in med alla grejer igen + kaninerna :) I början var Fabian lite sur, han sprang efter henne och buffa henne i rumpan så hon flög, men sen gick det bättre och bättre. Tillslut kunde han sitta brevid henne medans hon åt upp hans mat ur skålen ;)
Men till natten fick hon skutta över i egen bur och sova. Så mamma skall försöka ha dom tillsammans i Fabians bur på dagarna när hon är hemma så att Fabian får vänja sig lite mer vid att faktiskt ha en annan kanin i "sin" bur :)

Tar det lugnt i hagen :)


                        
                        Och en video från när de var i Fabians bur :)

2 kommentarer:

  1. Sv: haha ja varför anstränga sig med att riva liksom ;)

    SvaraRadera
  2. Tack :3
    Ska försöka få hjälp o bygga ut Mandos o Carmens burar sen så blir den the ultimate kaningård ^^

    SvaraRadera