fredag 20 september 2013

Skördefest

Det går bara bättre och bättre för Fabian och Wilda så jag tror jag skall testa ha dom tillsammans på natten nu i helgen.

Wilda är ju nu 4 månader så har börjat träna lite mer "seriöst" nu. I söndags hemma fick hon skutta över något hinder, har film på det som jag skall försöka få in på bloggen i helgen. Hon hoppade fint, vill dra lite åt sidorna men hoppar fint över hindrena ändå :) Hoppade som högst 20 cm då.

I onsdags på träningen regnade det ju onödigt mycket (som hela denna vecka), så vi fick vara under tak på träningen med belysning och allt. Det var väl betonggolv eller vad det heter så det kanske inte var så skönt att landa efter hindrena men jag tycker kaninerna hoppade fint ändå :)
Lars hoppade helt okej, får fortfarande för sig ibland att hoppa igenom något hinder, men annars hoppar han nog fint med okej tempo :)
Wilda gjorde mig så stolt! Hon hoppade med fin fart, hon fick testa på vattengraven för första gången och klarade den efter 3 försök! Brukar gå lite trögare med andra kaniner jag haft ;) Men 3:e försöket flög hon lätt över och fortsatte mot nästa hinder :) Som högsta hinder hoppade hon 20-25, men jag kände att hon lätt skulle klara högre hinder. Men vi tar lite i taget nu, hon är ju så liten än :)

Nu ser jag fram emot söndagen då jag, Desire, Nadja och Lisa skall vara med på skördefesten på Desires farbrors gård och ha uppvisning med våra kaniner :) Så Lars och Wilda får komma med och hoppa och Fabian får komma med som gos åt barnen :) Det ska bli riktigt kul med uppvisning igen!

Det kommer högst antagligen berättas om uppvisningen på våran blogg vi nu håller på fixar.
Jag, Desire, Nadja, Lisa och Elin har startat en blogg om kaninhoppningen på Åland alltså, vilket var dendär grejen jag skulle ha bilder på Wilda till som jag pratade om förut ;)
Dock är den inte designad än, men snart hoppas vi på att den är fixad och klar!
Vi kommer alltså att skriva om våra träningar, uppvisningar, resor till Sverige, om våra kaniner och så vidare :)
Kika in! www.alandskaninhoppare.blogg.se

Juste, på tävlingen i lördags förra helgen fick Lars sin första rosett också :)
Han fick vara med i mini 25 cm och lätt klass, han hoppade fint i båda men kom 2:a i minin, stolt matte! :)


Och här är en bild på varje nin från när jag fotade dom i söndags :)


charmtroll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar