söndag 6 oktober 2013

Åländska Mästerskapen i kaninhoppning 2013

Ja igår var det ÅM i kaninhoppning, Lars var såklart med och Wilda skulle debutera.
Vädret var ju det sista vi hade önskat oss.. Blåst och regn, så det blev ingen tävling på grus för där hölls inte hindrena på plats.

Wilda - Banan såg ut att vara från rätt håll för henne så jag trodde det skulle bli en bra debut, men... Vi kommer över ett hinder och sen var det stopp. Hon skulle absolut inte hoppa och vände bara ryggen till hindrena, hon skulle inte alls gå framåt och tydligen regnade det inte tillräckligt så hon måsta gå igenom vattengraven också ;) Så vi gick över tiden och blev uteslutna. Vi var med andra omgången också för att träna och då tror jag vi kom till slutet men hon drog nog med sig nästan alla hinder och planken var bara läskiga igår. Så debuten blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men när jag tänker efter, när har det någonsin gått bra för mig på en debut med mina kaniner? ;)

Lars - Åh lille Larsisen.. Jag hade av någon anledning inte så mycket förhoppningar på honom, jag hade lagt den mesta fokusen på Wilda och tänkte att han säkert skulle ogilla regnet och hoppa igenom alla hinder. Men icke! Han gick på 0+0+1! Kan ha varit jag som var så nervös i finalen så han rev ett hinder ;) Men ord kan nog inte beskriva hur stolt jag är över honom! Om man tänker att för några månader sedan hade han inte hoppat ett hinder eller ens gått något i sele vad jag vet, och han är runt 5 år. Och nu så är han mitt i allt Ålands tredje bästa hoppkanin 2013! (Han kom alltså på 3:e plats av 17 startande) Duktiga, duktiga gubbe.

Nu står det på schemat att gå ut och inreda vinterburarna och flytta kaninerna dit!


Nadja är fotograf till alla bilder förutom den sista :)






Det var somsagt regn vilket man ser på Lars öron ;)

Prisbordet :)





1 kommentar:

  1. SV : Tack så mycket :3
    Självklart hejjar man på larsiiis :D

    SvaraRadera